HEERHUGOWAARD - Overheidsorganisaties verwijzen burgers steeds vaker naar hun websites. Of het nu gaat om het aanvragen van huurtoeslag, om zoeken van werk of om het doorgeven van een verhuizing. Vaak is hiervoor DigiD nodig. Om mensen met deze websites te leren werken, ontwikkelde Stichting Digisterker de cursus 'Digisterker – Werken met de e-overheid'. Het kan allemaal, en de overheid wil ook graag dat we onze zaken via internet regelen en dat heeft natuurlijk voordelen. Maar het kan lastig zijn, vooral als je niet zo handig bent met een computer en met internet. Voor mensen die zich hier in herkennen is de korte cursus 'Digisterker: werken met de e-overheid' in Buurthuis De Ezel in Heerhugowaard interessant. De cursus start vrijdag 21 juni.
Wat leert u?
In de cursus 'Werken met de e-overheid' leren cursisten hoe ze zaken met de overheid via internet snel en makkelijk kunnen regelen. De cursist leert stap voor stap om steeds meer via internet zelf te regelen. Hoe kun je informatie vinden bij de overheid? Maar ook, hoe kun je iets aanvragen, bijvoorbeeld een paspoort bij de gemeente, of zorgtoeslag bij de Belastingdienst. DigiD, MijnOverheid en de Berichtenbox komen aan bod.
Wanneer en waar?
De cursus bestaat uit vier bijeenkomsten van een 1½ uur . De cursus 'Digisterker: werken met de e-overheid' vindt plaats op vrijdagochtend 21 en 28 juni en 5 en 12 juli en wordt gegeven in Buurthuis De Ezel, Fabritiuspark 20 in Heerhugowaard. Het tijdstip is van 10.00 tot 11.30 uur. Door de samenwerking met Bibliotheek Kennemerwaard, kan Buurthuis De Ezel deze cursus gratis aanbieden.
Aanmelden
Geïnteresseerd in deze praktische internetcursus? Aanmelden kan bij de klantenservice van de bibliotheek op telefoonnummer 072 – 515 66 44 of per email via taalhuisheerhugowaard@bknw.nl.