'T KRUIS - Het zit er weer op. Het Kruiser Gras Toernooi. Jeu de Boules op de ijsbaan in ‘t Kruis. Ruim negentig teams bestreden elkaar elf dagen lang. Met veelal support en aanmoedigingen van familie of vrienden.


Het ijsbaanterrein zag er weer meer dan gezellig uit. Eén hoofdtent met bar en om eventueel droog te zitten. En open tenten voor de deelnemers rondom de banen. Met prachtige grote parasols over de passende biertafels. Een plek voor de wedstrijdanalyse, sociale gesprekken of veelal ‘een heerlijk ouwehoertje’.

Wat ruim dertig jaar geleden als voornamelijk een tennistoernooi op gras begon is de laatste jaren een puur Jeu de Boule-evenement geworden. ‘Van acht tot tachtig jaar oude bezoekers‘, hoorde ik een van de bestuursleden zeggen. Het KGT is een stichting met een bestuur van tien leden. En bijna ieder jaar zie je weer nieuwe gezichten bij de organisatie en de ploeg vrijwilligers. En met name blije gezichten.

Zelf ervaar ik het KGT als een groot sociaal gebeuren op ‘t Kruis. Een combinatie van Oktoberfeste, kermis of een sportkantine. Dank organisatie.

Terwijl op maandagochtend het terrein weer vrij gemaakt wordt staat de volgende Kruiser activiteit al weer voor de deur. KruisBruist op 3, 4 en 5 juli.