Podium Victorie heeft zich sinds de opening bewezen als dé plek waar creativiteit en diversiteit samenkomen. Door de groeiende maatschappelijke betekenis van poppodia en de stijgende kosten is externe steun belangrijker geworden om deze lijn door te zetten. Hier hebben Rabobank en Victorie elkaar gevonden: beide organisaties delen de ambitie om cultuur voor iedereen bereikbaar te maken.
Concreet levert de samenwerking al resultaat op:
· Jongerentickets – Dankzij de structurele bijdrage van Rabobank kan Victorie jongeren tot 24 jaar aanzienlijke kortingen bieden op evenementen met een jongerenprofiel.
· Anadolu Sounds (18 oktober) – Een nieuwe avond gewijd aan Turkse traditionele muziek. Voor de eerste editie is de Turkse ster Hüseyin Turan aangetrokken, in samenwerking met de Alkmaarse zanger en muzikant Serhat Aydogan. Met Anadolu Sounds zet Victorie bovendien de eerste stap in een nieuwe programmalijn rond Global Music, waarin uiteenlopende culturele tradities een podium krijgen en bijdragen aan verbinding en meerstemmigheid in de samenleving.
“Met deze samenwerking investeren we niet alleen in muzikale verbinding en kansen voor jongeren, maar ook in de ontwikkeling van nieuwe geluiden die Alkmaar en de regio kleur geeft,” zegt Daniële Streep (Directeur Podium Victorie).
“Rabobank wil bijdragen aan een inclusieve samenleving. Victorie is een plek waar mensen samenkomen, talent zich ontwikkelt en cultuur toegankelijk blijft. Dat ondersteunen we van harte,” aldus Uğur Pekdemir (Directeur Rabobank Noord- Holland Noord).
Met deze structurele samenwerking zetten Rabobank en Podium Victorie een belangrijke stap om cultuur in Alkmaar toekomstbestendig, toegankelijk en divers te houden, en om Alkmaar als hoofdstad van Noord-Holland Noord op de kaart te zetten.